-
Welke studio's werken samen met FS Stream voor de films?
-
Alle studio’s, rechthebbenden en distribiteurs die FilmService vertegenwoordigt, zijn te vinden op de website. Niet al deze partijen geven toestemming om een stream van FS Stream te gebruiken voor uw vertoning. Bij het aanvragen van de licentie en vervolgens de content- en vertoningsmethodekeuze (Dvd/Blu-ray/Stream) wordt dit direct weergegeven. Voor meer informatie kunt u uiteraard altijd even contact opnemen.
-
Hoe werkt een licentie aanvraag met gebruik van FS Stream?
-
Het aanvragen van een licentie met gebruik van de content van FS Stream werkt hetzelfde als een aanvraag voor gebruik van een Dvd of Blu-ray. Bij het aanvragen van de licentie, kunt u aangeven of u een FS Stream wenst.
-
Wat moet ik doen als ik een technisch probleem heb?
-
Als je een probleem hebt en je kunt het antwoord niet in de FAQ vinden hoe je dit moet oplossen, stuur dat een email naar info@filmservice.nl of bel op werkdagen naar FilmService 085-0404700. We doen onze uiterste best om je zo snel mogelijk te antwoorden.
-
Met welke browsers en besturingssystemen werkt FS Stream?
-
PC
Windows 8+ (vanaf)
Chrome
Mac
OSX Yosemite 10.10+
Safari
Chromecast
Let op! De download-functionaliteit werkt alleen in Chrome (Windows) en Safari (MacOsX). Als u eenmaal heeft gedownload dan wordt de content lokaal afgespeeld in uw browser.
-
Kan ik ook met een Linux computer gebruikmaken van FS Stream?
-
Het besturingssysteem Linux wordt niet door ons ondersteund.
-
Welke kwaliteit zijn de films?
-
De meeste films zijn in HD (High Definition) maar er zijn ook oudere films die niet in HD beschikbaar zijn. We maken gebruik van Adaptive Streaming. Dit houdt in dat FS-Stream de beschikbare bandbreedte checkt en afhankelijk daarvan de kwaliteit van het beeld bepaalt. Bij een lage internetsnelheid kan het dus gebeuren dat een HD-film op SD-niveau (Standard Definition) wordt afgespeeld. De minimale bandbreedte moet minimaal 1MB/s (8mbit) zijn.
-
Vanaf welke apparaten kan ik FS Stream vertonen?
-
Je kunt de door FilmService gelicenseerde films vertonen met behulp van laptop, PC of Macbook. De FS Stream of download is terug te vinden in uw FilmService account.
-
Bij Chromecast werken de ondertitels niet. Wat nu?
-
Als je een externe Chromecast gebruikt, kun je tijdens het afspelen van de film onderin de menubalk van de player ondertitels selecteren. Dit doe je als volgt:
Vanuit de Google Chrome-browser:
• Activeer Chromecast rechts bovenin op onze website.
• Klik op 'cast naar (naam Chromecast)'.
• Klik onderin de menubalk op het ondertitel-icoontje om de gewenste ondertitels te selecteren.
Als de mogelijkheid om ondertitels te selecteren niet verschijnt, kan een herstart van je Chromecast een uitkomst bieden. Hier vind je hoe je dit doet:
https://support.google.com/chromecast/answer/7021381?hl=nl.
-
Het Chromecast-symbooltje is niet zichtbaar. Wat nu?
-
Soms kan het nodig zijn om je Chromecast te rebooten. Hierna wordt het icoontje weer zichtbaar.
Hier vind je hoe je dit doet: https://support.google.com/chromecast/answer/7021381?hl=nl.
-
Het beeld hapert tijdens het streamen van films. Hoe kan ik dit oplossen?
-
Als het beeld hapert of als je schokkerig beeld ervaart, adviseren we je om alle andere actieve, op de achtergrond draaiende programma's af te sluiten. Dit kan de beschikbare bandbreedte beïnvloeden wat de kwaliteit van de stream negatief kan beïnvloeden.
Haperend beeld kan óók veroorzaakt worden door een instabiele internetverbinding. Hoe dichter bij de internetaansluiting, hoe stabieler de verbinding doorgaans zal zijn. Het downloaden van films kan een oplossing zijn voor dit probleem.
-
De beeldkwaliteit is niet optimaal, waaraan ligt dat?
-
Het kan zijn dat het een wat oudere film betreft welke niet in HD beschikbaar is. Het kan ook aan de verbinding liggen die niet optimaal is waardoor de film in een lagere resolutie screent.
De meeste films zijn in HD (High Definition) maar er zijn ook oudere films die niet in HD beschikbaar zijn. We maken gebruik van Adaptive Streaming. Dit houdt in dat FS-Stream de beschikbare bandbreedte checkt en afhankelijk daarvan de kwaliteit van het beeld bepaalt. Bij een lage internetsnelheid kan het dus gebeuren dat een HD-film op SD-niveau (Standard Definition) wordt afgespeeld. De minimale bandbreedte moet minimaal 1MB/s (8mbit) zijn.
-
Zijn de films ondertiteld?
-
Alle films die niet in het Nederlands gesproken zijn, zijn ondertiteld. Voor Nederlandse films hebben we helaas nog geen ondertitels voor doven en slechthorenden.
-
Hoe kan ik de ondertiteling aanpassen?
-
Als de film (of trailer) loopt dan vind je in de menubalk van de player (waar je de film ook op pauze kunt zetten) een icoontje waarmee je ondertitels aan en uit kan zetten. Als de film naast de originele gesproken taal, ook meerdere audiostreams heeft, kun je dat aanpassen door de gewenste audio stream aan te vinken.
-
In welke landen kan ik FS Stream bekijken?
-
De films van FS Stream kan en mag je alleen vertonen in Nederland (en Nederlands taalgebied).
-
Wat als mijn internetverbinding tijdens het streamen uitvalt?
-
Het streamen van de content stopt. De stream gaat normaal na een korte hapering, als gevolg van een slechte internetverbinding, automatisch door. Als dit niet het geval is, start dan de stream opnieuw op. Indien de stream niet opstart, test dan de verbinding met :
https://speed.measurementlab.net/nl/#/.
U kunt er ook voor kiezen om de stream te downloaden. Bij het downloaden is er wel internetverbinding nodig, maar u kunt de film afspelen zonder internetverbinding.
-
Hoe vaak kan ik de stream testen (op audio of ondertitels)?
-
Een stream kan onbeperkte aantal keren worden afgespeeld gedurende de (afgesproken) licentieperiode.
-
Wanneer kan ik downloaden?
-
U kunt alleen op de datum zoals deze op uw vertoninglicentie staat vermeld van 00.00 uur tot en met 23.59 uur, downloaden. De gedownloade film is op deze datum tevens van 00.00 uur tot en met 23.59 uur te gebruiken.
-
Kan de film afgespeeld worden op een locatie zonder internet?
-
Dat kan op de volgende manier:
- U download de film via uw account op een locatie waar internet is
- U neemt de laptop/pc waarop u de film heeft gedownload mee naar de locatie waar geen internet is
- Op die vertoningslocatie maakt u een hotspot aan, via een mobiele telefoon bijv., zodat er even een internetverbinding is met de laptop/pc waarop de film gedownload is
- U logt in op het FilmService-account en gaat vervolgens naar de media streams
- Klik op de film en als de film klaarstaat kan de internetverbinding verbroken worden met de hotspot en kunt u de film offline vertonen.
-
Hoeveel MB/GB kost het om de film te downloaden?
-
Dit is afhankelijk van de lengte en kwaliteit, SD/HD. Gemiddeld kunnen we het volgende aangeven:
- Een SD van 90 minuten zit tussen de 1-2 GB.
- Een HD van 90 minuten tussen de 2-4 GB.